marți, 29 martie 2011

Jalal ad-Din Muhammad Rumi - Poezii

Intoxicat de iubire

Din cauza iubirii mi-am pierdut sobrietatea!
Sunt ametit de nebunia dragostei!

In aceasta ceata, am devenit un strain
fata de mine insumi.

Sunt atat de imbatat ( de extazul iubirii ) ...
Am uitat drumul spre casa;

In gradina vad numai fata Ta,
Din boboci si copaci respir numai
parfumul Tau!

Beat de extazul dragostei
nu mai pot sesiza diferenta,
dintre betie si bautura,
dintre indragostit si Iubire.



Aceasta este Iubirea

Aceasta este iubirea: zborul spre cerul ocult
Topind noianul de valuri isiene, clipa de clipa,
Mai intai, stiinta de a muri vietii
In final, pasul fara picior;
Arta de a vedea invizibilitatea lumii
Sfidarea aparentului: "EU".

Inima spun: ce dar si ce poarta,
Spre cercul iubitilor
Deschis celui ce dincolo de el insusi
Ajunge in simtirea din adancul suflarii:
STRAVAZATOR.



Murind pentru iubire

Mori, mori, mori in aceasta Iubire!
Daca mori in aceasta iubire,
Sufletul tau va renaste!

Mori, mori, nu te speria
de moartea a ceea ce este cunoscut!
Daca vei muri fata de tot ceea ce este trecator,
vei deveni etern!

Mori, mori, mori fata de
ceea ce are moarte
si vei deveni etern!

Mori, mori, evadeaza din acesti nori!
Cand vei iesi dintre nori
vei fi (precum) Luna stralucitoare!

Mori, mori, mori fata de
zgomotul grijilor lumesti!

Si in tacerea Iubirii,
vei gasi scanteia vietii!



Sensul Iubirii

Atat lumina cat si umbra sunt dansul Iubirii,
Iubirea nu are cauza;
Este iubirea astrala a secretelor lui Dumnezeu.
Iubitul si iubirea sunt inseparabili si atemporali.

Desi am incercat sa descriu Iubirea,
Atunci cand am experimentat-o,
Am ramas lipsit de cuvinte.

Desi am incercat sa scriu despre Iubire,
Am ratacit lipsit de ajutor;
Creionul mi s-a rupt si foile au alunecat.

In acel loc inefabil in care iubitul,
Iubirea si obiectul iubit sunt una.
Fiecare moment devine glorios prin lumina Iubirii.


 
Vino la mine

Eu sunt Iubitul tau,
vino langa mine,
Voi deschide poarta
pentru iubirea ta!

Vino, aseaza-te langa mine,
vom fi vecini cu stelele!

Te ascunzi de atat de mult timp,
scufundandu-te neincetat
in marea Iubirii mele!

Chiar si asa ai fost neincetat
legata de mine,
(Fie) ascunsa, (fie) revelata,
in lumea cunoscuta
si in cea nemanifestata.

Eu sunt insasi viata!
Ai fost o prizoniera a unui mic lac,
eu sunt oceanul
si valurile sale tumultoase.
Vino, contopeste-te cu mine!

Paraseste aceasta lume a ignorantei,
Fii cu mine!
Voi deschide poarta
pentru Iubirea ta!




Chemarea iubirii

In fiecare clipa, de pretutindeni, rasuna chemarea iubirii:
Noi ne inaltam catre cer, cine vrea sa vina cu noi?
Noi am fost in paradis, am fost prieteni ingerilor,
Iar acum ne intoarcem acolo, caci acolo este taramul nostru.
Noi suntem mai presus de orice paradis,
mai nobili si mai puri decat ingerii:
De ce sa nu ne ridicam chiar deasupra acestora?
Telul nostru este Suprema Maiestate.
Ce are de-a face perla cea fina cu lumea plina de noroi?
De ce ati coborat aici? Luati-va bagajele si mergeti inapoi.
Ce este acest loc?
Sansa este cu noi, sacrificiul este al nostru!...
Precum pasarile marii, oamenii vin din ocean, oceanul sufletului.
Cum ar putea aceasta pasare, nascuta din mare, sa-si faca cuib aici?
Altfel cum ar putea valul sa urmeze valului ce vine din suflet?
Valul numit "Nu sunt eu Stapanul tau?" a venit
si a spart vasul acestui corp;
Iar atunci cand vasul este spart, viziunea clara revine
Si odata cu ea (survine) fuziunea deplina cu EL.



Iubirea a spus…


Crezi ca esti viu doar pentru ca respiri aer?
Sa-ti fie rusine
ca esti viu intr-un mod atat de limitat.
Sa nu-ti lipseasca Iubirea,
ca sa nu fii mort!
Sa mori in Iubire
si sa fii viu de-a pururi!
Sunt nebun… ma minunez
Gandindu-ma la Tine zi si noapte.
Voi pune capul la picioarele Tale
zi si noapte.
Zi si noapte voi fi nebun dupa Tine.
Fara Tine,
cum as putea sa trec prin toate
aceste zile si nopti?
Pe calea iubirii
unui indragostit i se cere sa renunte
la inima si la sufletul sau.
Iti ofer inima si sufletul meu zi si noapte.
Noaptea trecuta
Am vazut taramul bucuriei si al fericirii.
m-am topit acolo ca sarea in apa;
nici o religie, nici o blasfemie,
nici o convingere si nici o incertitudine
nu au mai ramas.
In mijlocul inimii mele
a aparut o stea,
si cele sapte ceruri s-au pierdut
in stralucirea ei.


Vanatoarea

Iubitul vine, se apropie!
Iubitul se apropie!
Deschideti calea pentru el!

El cauta o Inima,
sa-i aratam una!

Strig: Tot ceea ce poti vana Sunt eu!
El raspunse razand:

"Nu sunt aici pentru a te vana,
ci pentru a te salva!"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu